sobota, 29 sierpnia 2020

Cebulaczki


Witajcie.
Trochę jestem do tyłu z publikacjami, więc wybaczcie.
Jakiś czas temu mój post ukazał się na blogu Sklepu Ewa
Na tą okazję przygotowałam taką pracę:


 A także tutorial na takie kwiatuchy.

Przygotowuję sobie bazę DL. U mnie akurat tło będzie bardzo delikatne z fakturowanego białego papieru wizytówkowego i papieru do scrapbookingu.

 Do zrobienia kwiató użyję niebieskich i białych pasków do quillingu.

 Paski przecinam na 4 części

 Sklejam te kawałki ze sobą niebieski-biały-niebieski

 Mój niebiesko biały pasek owijam na stożkowej, kołowej formie. U mnie jest to 3 wielkość od góry.



Takich "kółek" robię 5 i dodatkowo 3 robię na 2 wielkości od góry.

I tu właśnie wyjaśnię skąd się wziął tytuł CEBULACZKI.  Jakiś czas temu dałam zdjęcie na stronę fp właśnie kilkunastu takich krążków. Takie sobie zdjęcie typu "W trakcie pracy". Robiłam wtedy te kwiaty w kolorze kremowym. I co mnie zdziwiło moja znajoma zapytałą wtedy czy to są krążki cebuli. I tak już zostało. Od tamtej pory nazwa na te kwiaty - Cebulaczki już ze mną została.

  Teraz zwijam takie "fale". Wsuwam igłę do quillingu jakieś 2 cm od brzegu i zwijam, następnie delikatnie wyjmuję, wsuwam znów igłę jakieś 2 cm od powstałego zawijaska i znów zwijam..... i tak do czasu aż zwinę cały pasek.

 Mój "cebulaczkowy" krążek smaruję po wewnętrznej stronie klejem.

 I wypełniam go zawijaskowymi falami. Nadmiar ucinam i wykorzystuję do wypełnienia następnego krążka. 

 To gotowe krążki na płątki kwiatka. 

 Krążki ściskam z jednej strony tworząc "łezkę" i sklejam większe płatki ze sobą.

  Mniejsze natomiast przyklejam na większy kwiatek w ten sposób jak pokazane jest na zdjęciu. Mniejsze płatki smaruję klejem po brzegach i pod spodem. Czekam kilka minut aż klej zacznie wiązać.

  i podnoszę mniejsze płatki do góry tworząc kwiat 3D.

  Na kartkę przyklejam zrobione z pasków zawijaski.

 Aby kartce nadać charakteru robię kwiatuchom żółte środki.

 Dodaję kilka listków wyciętych z wykrojnika i kilka ryżyków.
I moja kartka gotowa.
A wygląda tak.







 No to przyznawać się kto quillinguje i wypróbuje te kwiaty?

Nawet jak nie wypróbujecie to mam nadzieję, że kartka przypadła choć trochę do gustu.

Pozdrawiam Was cieplutko i życzę cudownego odstatniego tygodnia wakacji.

6 komentarzy:

  1. Ho ho ho... te kwiaty to prawdziwe mistrzostwo świata, nie mogę przestać się nimi zachwycać! Pozdrawiam i życzę miłej nocy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie karteczki ogromnie mi się podobają!
    Ale zupełnie brak mi cierpliwości żeby się za quilling zabrać:)
    Więc tylko szczerze podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aguś, kartka jest cudowna! Ja nie quillinguję, mam za sobą ze trzy nieudolne próby:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna kartka. Te kwiaty na prawdę robią niesamowite wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. A, to dlatego cebulaczki :) patrząc na nie nie mogłam dojść genezy nazwy :) Fajna opowieść o genezie nazwy :)
    Piękna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna karteczka, podziwiam misternie wykonane kwiatuszki. Pogratulować talentu Aguś.:)

    OdpowiedzUsuń

Pierwsza Komunia Święta

  Tworzą się kolejne pamiątki komunijne. 🙏⛪️✝️

Popularne posty