niedziela, 28 lipca 2019

Tutorial i konkurs


Hej, hej kochani.
Dzis kurs na kwiaty quillingowe robione na szpilkach.

O właśnie takie.

Jeśli ktoś chętny czy ciekawy to zapraszam.

Potrzebujemy:
-karbownicę
-paski o szerokości 3mm i gramaturze 125 
-podkładkę korkową
-kawałek papieru milimetrowego
-klej
-nożyczki
-12 szpilek
opcjonalnie: igła quillingowa i taśma klejąca przezroczysta.

Zaczynamy.
Rysuję sobie wzór na papierze milimetrowym. Żeby nasz szablon wytrzymał nam dłużej obklejam go taśmą klejącą z obu stron. Ja nie miałam w domu szerokiej taśmy klejącej więc użyłąm takiej jaka miałam. Kto ma laminator może sobie zalaminować, wtedy nasz szablon wystarczy na baaaardzo długo.


 Karbuję sobie paski. W moim przypadku są to jasnoniebieskie i lawendowe.

Przeklejam końcówkę paska tworzącv "oczko"

Wkłądam w powstałe"oczko" szpilkę i wbijam jak na zdjęciu.



Wbijam szpilkę w najwyższy, narysowany punkt i oplatam szpilkę paskiem wracając do pierwszej wbitej szpilki.

Za każdym razem, jak wracam do pierwszej szpilki, smaruję pasek odrobinką kleju.

Po posmarowaniu klejem, ciągnę pasek do góry po lewej stronie tego co już zrobiłam i wbijam kolejną szpilkę w nasz nawysowany punkcik. Oplatam ją i "lecę" w dół 

 gdzie znów smaruję odrobiną kleju i znów ciągnę go w górę. Tym rtazem po prawej stronie.

Wbijam szpilkę w narysowaną kropeczkę i znów prowadzę pasek do szpilki wbitej jako pierwsza.

 Robię tak, aż wbiję szpilki w każdy narysowany punkcik. Kiedy wszystkie szpilki wbiłam w punkty, ucinam pasek.

Doklejam pokarbowany lawendowy pasek


I owijam go 3 razy dookoła mojego płatka

Dając jednocześnie troszkę kleju aby mój płatek się nie rozsunął.

 Ucinam nadmiar papieru i końcówke przyklejam.

Powoli wyciągam szpilki

 I jeden płatek gotowy

Mój kwiat będzie miał 6 płatków. Przyklejam je ze sobą.

Ponieważ kocham jak kwiaty są 3D a nie takie naleśniki, to wbijam je w zmywak kuchenny aby płatki podniosły się i zostawiam je tak na kilka minut, aż klej wyschnie. Moje szpilki maja główkę mniejszą niż popwstały otwór w kwiatku, więc na szpilkę nałożyłam koralik aby przytrzymał lepiej mój kwiat.

Ja środek zrobiłam z pokarbowanego żółtego paska, ale Wy oczywiście możecie zrobić jak chcecie.
Prawda, że wyszły słodziaki?



I teraz najważniejsze.
Chciałabym zorganizować konkurs/wyzwanie
Temat to: Praca z quillingiem
Nie ważne co zrobicie. Ważne, aby na pracy znalazło się coś robione metodą quilling. (Nie muszą być absolutnie takie kwiaty, ani nawet kwiaty z karbowanych pasków) 
Zasady:
-praca ma być nowa
- możecie ją wrzucać do innych wyzwań i konkursów
-link z opublikowaną pracą wklejacie tutaj w komentarzu lub możecie też wysłać mi zdjęcia na email (apiwko11@wp.pl)
-konkurs trwa do 31.08.2019
-dla tych, którzy mają swoje blogi i strony fb zostawiam banerek do zamieszczenia przy pracy konkursowej.

Jeśli by się tak zdarzyło, że będzie sporo prac to przewiduję i drugą nagrodę.


A oto nagroda.



29 komentarzy:

  1. No to poszalałaś 😀 koniecznie muszę coś quillingowego machnąć 😉 kwiatuchy boskie 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne te kwiatuszki! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i czytelnie objaśnione wykonanie kwiatka :-) Podziwiam, ale cierpliwości do zwijania u mnie brak :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny kwiat pokazałaś i bardzo czytelny kurs. Na pewno skorzystam, bo ten quilling to taki wciągający jest, aczkolwiek baaaardzo pracochłonny. Chodzi za mną pewien projekt, więc może Twój Konkurs zmobilizuje mnie do jego realizacji :-) Pozdrawiam serdecznie i podkradam banerek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, jak obiecałam przygotowałam dwie prace, są w poście:
      https://paperafterhours.blogspot.com/2019/08/marzenia-czyli-nigdy-sie-nie-poddawaj.html
      bardzo dziękuję za przygotowanie konkursu i zmobilizowanie mnie do pracy.
      Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  5. Kwiatuchy są boskie!!! nie mam karbownicy :( ALe jak zdążę to zrobię coś na konkurs ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba kupię sobie karbownicę,kwiaty zrobione z karbowanych pasków są boskie,ja robię kwiaty na szpilkach ale to co pokazałaś to cudo /jutro zamawiam karbownicę/pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna technika, piękne efekty 😁
    Niestety ta szczególnie pracochłonna, dlatego taka piękna.
    Dawno nie miałam igły w ręku.... może się skuszę... 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Aga kursik jest extra i cudne kwiatuszki powstały. Chyba muszę odpakować swoja karbownicę, bo obok takiej nagrody nie można przejść obojętnie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny kursik , czekam na następny:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne kwiatuszki Aguś.:) Podziwiam precyzję wykonania. Pozdrawiam serdecznie, a biorącym udział w konkursie życzę powodzenia.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. No i co teraz, tak mnie ciagnie, by i quilling "odświeżyć", a tu i szydełko i origami i wszechobecny scrapbooking, a doby rozciągnąc nie umiem :)) Kurs taki dla mnie, wszystko wyjaśnione po kolei jak należy, muszę wreszcie coś podziałać, bo skoro taka motywacja ;) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kursik. Robiłam kiedyś takie kwiatuszki, ale z niepokarbowanych kwiatków. CHyba zajrzę do sklepu po taką karbownice i wezmę się za przygotowywanie pracy na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W konkursie nie muszą być karbowanw paski. Ważne żeby w pracy był quilling. Choć oczywiście karbownice polecam bo to fajna rzecz.

      Usuń
  13. Świetny kursik i piękny efekt. Ja w sumie mało tych paseczków zwijam ale przyznam, że propozycja kusząca, może coś sie uda nazwijać. Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny i przejrzysty kursik,może i ja coś spróbuję zrobić :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękne kwiatuszki i świetny kurs :) Chyba się skuszę, quilling za mną chodzi już od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I udało się, nieśmiało zgłaszam moje quillingowe początki :)
      https://uroczyskopannyzbagien.blogspot.com/2019/08/lo-z-quillingiem.html

      Usuń
  16. No to zgłaszam swoją pracę: https://aniaguilling.blogspot.com/2019/08/z-quillingowymi-kwiatami.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęciłaś mnie Aguś bardzo do odkurzenia moich quillingowych paseczków i tak mnie to wciągnęło,( po ostatnich poczynaniach frywolitkowych), że zakręciłam się totalnie i bardzo mi się to znowu spodobało. Zatem zgłaszam swoją nową pracę quilligową, choć nie dla nagrody. Zrobiłam ją trochę inaczej, bardziej płasko,niż 3D. I może ktoś również spróbuje takiego tworzenia
      Oto moja praca - https://elizaart-handmade.blogspot.com/2019/08/quillingowe-literki.html
      Pozdrawiam cieplutko i miłej niedzieli

      Przepraszam, mój wpis został usunięty, ponieważ wkradł się błąd.
      OdpowiedzUsuń

      Usuń
  18. Agnieszko - skuszę się i ja na Twoje wyzwanie - sprowadzanie na "słuszną" drogę podziałało hihihi Poniżej link do moich kurlanek :) Aga
    https://www.facebook.com/1123578861050245/posts/2957534577654655?sfns=mo

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała zabawa ,a że jestem od niedawna też quillingująco-początkująca to spróbuję szczęścia ,a co mi tam :)
    A kursik bardzo fajny i przydatny,wiele osób może z niego skorzystać,Ja co prawda już wiem jak się robi te karbowane kwiatki,ale pewnie jest wiele osób co zaczynają swoją przygodę z quillingiem ,więc przyda się na bank.

    Link do mojej pracy tutaj https://danutka38.blogspot.com/2019/08/sierpniowe-kartki-dla-ani.html.

    Pozdrawiam Cię Aguś serdecznie i życzę powodzenia wszystkim uczestnikom zabawy

    OdpowiedzUsuń
  20. To i ja się przyłączę do zabawy. Poniżej link do mojej karteczki. Pozdrawiam cieplutko. https://www.facebook.com/wojciech.nowak.14268/posts/1128044010724929?__xts__[0]=68.ARDQnLka6b0BojxEWG80TRrfZ5eSRQ_77U32fs_yIik4HZkDpxhxpNpSeYu0HX40dv8qDwE9WKcQdtRzRASKsCCH-QYmbajMr-EDhhDasX-hYehQ3MoFC-S-LbXR1mUnae6QGJVBXAZ6QHM-xDVXzSsvbOAjKecntxz99vTk40xmz3FXGDkE_PgtpHWl5dvN_QNY8cXiAN595Tt3&__tn__=-R

    OdpowiedzUsuń
  21. Oto moja praca na konkurs:) https://mojecudawianki1.blogspot.com/2019/08/quillingowa-praca-hej-tydzien-temu.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwsze koty za ploty �� zainspirowałam się kursem ��

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1782378145230156&id=100003739642024

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękno w prostocie, proste róże z quillingu : https://papierozec.blogspot.com/2019/08/roze-zestaw-zielono-rozowy.html Dzień dobry, to i ja dołączam skoro jest quilling, udanej zabawy wszystkim i dziękuję za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniały kursik. Obiecuję zmierzyć się z takim kwiatkiem. Konkursu uwielbiam choć dziś skromnie. Pozdrawiam bardzo serdecznie.
    https://fotoogrod.blogspot.com/2019/08/wakacyjnie-i-kartkowo.html

    OdpowiedzUsuń
  25. No to ja też spróbuje swoich sił. Choć nie ukrywam, że dawno już nie robiłam tą metodą :)
    Link do mojej pracy: https://craftanka-handmade.blogspot.com/2019/08/43-rozowe-lo.html

    OdpowiedzUsuń

Urodzinowa

  Ten moment pełen satysfakcji i radości, kiedy moja praca może sprawić komuś radość ……….bezcenne ❤️💜💛🧡. Ściskam

Popularne posty