sobota, 3 sierpnia 2019

Tutorial / kurs na quillingową kartkę


Dzierń dobry. 
Dziś moja kolej na inspirację na blogu sklepu Na Strychu 

Jeśli jesteście ciekawi użytych produktów to tam znajdziecie wszystko. Ja tutaj tylko powtórzę kurs.

Będę robiła taką kartkę.



Do ozdobienia kartki potrzebuję:
-bazę DL
-papier scrapowy
- listki z różnych wykrojników
-oliwkowy sizal
-scrapki kółka
-kawałek błękitnej tasiemki
- klej i piankę na dystans


Do zrobienia kwiatów potrzebuję:
-paski o szerokości 3 mm w kolorze plattynowym, czarnym i cytrynowym z firmy Enitan 
-paski o szerokości 8 mm w kolorze cytrynowym
-szablon kołowy z korkową podkładką
-klej
nożyczki
-penseta




Ponieważ do zrobienia dużych kwiatów będę używała pasków platynowych 3mm o długości 420mm i  gramaturze 125, to moje paski będę przecinała na pół.
Zwijam połówkę paska platynowego i wkładam go do szablonu z korkiem aby się rozwinął w otwór z nr 11.


 Przy pomocy pensety wyjmuję krążek i ściskam z jednej strony tworząc łezkę, a następnie naszą powstałą łezkę owijam raz dookoła paskiem czarnym. Nadmiar odcinam. Na zrobienie jednego kwiatka będzie mi potrzebne 20 takich łezek.

Biorę powstałą łezkę, smaruję delikatnie klejem z jednej strony i przyklejam drugą łezkę.


 Owijam moją łezki raz dookoła czarnym paskiem. Nadmiar ponownie odcinam.

 Przepraszam, że na zdjęciach wychodzą różne odcienie. To wciąż ten sam kwiat tylko podczas robienia tutorialu pogoda kapryśna i to dlatego :) Teraz biorę pasek platynowy i nasz powstający płatek owijam nim ciasno 3 razy dookoła.
Cieńszą końcówką sklejam płatki do siebie tworząc kwiat.

Z 3 pasków papieru platynowego zwijam ciasne kółko, delikatnie wpycham jego środek palcem i smaruję całą powierzchnię klejem.


Kładę na posmarowanym klejem krążku nasz kwiat i dociskam palcem przez kilkanaście sekund.

 Teraz biorę 3 paski cytrynowe o szerokości 8mm i tnę je nożyczkami raz koło razu nie docinając do końca. Tal aby powstał margines ok 2 mm. Następnie zwijam go igłą. To będą nasze środki do platynowo czarnych kwiatów.


Smaruję środek dużego kwiatka klejem i wkładamy naszą cytrynową część.

Teraz zrobię mniejsze kwiatki. Po mojemu "zapchajdziurki". Z pasków cytrynowych zwijam ciasno krążki. W zależności ile kwiatów chcemy zrobić tyle krążków zwijamy. Na jeden kwiat potrzebne nam 5 krążków. Następnie formuję ja na szablonie wypukłym 3D i ściskam z jednej strony.


Sklejam ostro zakończoną częścią płatki do siebie. Moje będą miały środki z półperełek.


Teraz pora wrócić do naszej kartki.  Przyklejam przygotowane papierowe elementy i sizal.

  

Zdradzę Wam mój sposób na sizal, ponieważ lubię go używać, ale przez jakiś czas trudno było mi go "ujarzmić". Niepokorne, pojedyncze wystające włoski obcinane nożyczkami wyglądały nieładnie.  Biorę pożądaną ilość sizalu. Zwijam go na dłoni w ciasną kulkę i delikatnie rozluźniam włoski. Nic nie odstaje i nie trzeba odcinać.
Przyklejam listki, kwiatki quillingowe, wstążkę z której zrobiłam kokardkę, kilka półperełek i "50", ponieważ moja kartka będzie na 50 urodziny.



A oto i moja kartka.

Przypominam, że na blogun trwa konkurs TUTAJ i zachęcam oczywiście do udziału


A ja moje kwiatuchy na kartce zgłąszam do wyzwania na blogu Art Piaskownica . Temat oczywiście to : Kwiaty


Moja kartka pasuje też na zabawę u Ani TUTAJ  jest tu kolor niebieski, zielony, żółty i biały, no i jest kokarda ze wstążki, choć tak trochę bokiem.
Nie dokładam jednak jej od razu bo mam w planach kolejne, więć będzie kolaż na koniec miesiąca.




Ślicznie dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam.

7 komentarzy:

  1. Super kursik i genialna kartka! ♥ Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna praca i super kurs. Kusisz, kusisz tym quillingiem, ale obiecuję że będzie, na pewno :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kurs, a kartka robi wrażenie.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczna lekcja. Dziękuję za rady i ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aga jak zawsze super kurs i cudowny efekt końcowy . Cieszę się, że kartka zagości w mojej zabawie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Zarówno praca jak i kurs! Dziękuję za udział w zabawie Art Piaskownicy!

    OdpowiedzUsuń

Chrzest na zielono

  Cześć wszystkim!  Dziś chciałbym Wam pokazać kartkę na chrzest, która powstała z myślą o chłopcu. To pamiątka, która będzie towarzyszyć mu...

Popularne posty