wtorek, 16 lipca 2019

Quillingowe kwiaty - tutorial


Jakiś czas temu, ukazał się mój wpis na blogu Na Strychu mój wpis o przyrządach, sposobach zwijania i tutorial jak zrobić proste, quillingowe kwiaty. 
Nie będę Was tu zanudzać wszystkimi informacjami, ponieważ kto chętny poczyta na blogu sklepu Na Strychu, a ja tutaj opublikuję tylko tutorial.

Ja zaczynając moją przygodę z quillingiem nie znałam nikogo, kto się tym zajmuje. Dużo później odkryłam facebook i grupy rękodzielnicze, pinterest i blogi. Zawsze wstydziłam się zadawać pytania więc wszystko co robiła to metodą prób i błędów. Dlatego wiem ile czasu potrzeba żeby coś zrobić, do czegoś dojść i zeby to wyglądało dość estetycznie. 
Jeśli mogę pomóc to czemu nie. Może akurat komuś ta metoda się spodoba tak jak i mnie.
Będę robić takie kwiatuszki.


Potrzebne będą:
-2 kolory pasków (jaśniejsze i ciemniejsze) u mnie to jasno różowy i ciemno różowy, o gramaturze 125, szerokości 3 mm i długości 420mm
-klej
-nożyczki
igła do quillingu
-pęseta
-szablon do quillingu z korkiem.


Paski możecie użyć dowolne o dowolnej gramaturze, szerokości i długośći. Nie musicie mieć też szablonu, można je "poluzowywać" w palcach. 



Do zrobienia jednego kwiatka potrzebne będzie 8 pasków jasnoróżowych, 6 przecinam na pół a 2 odkładam i 3 paski ciemno różowe, które róznież przecinam na pół.

 Zwijam jasne paski, NIE przyklejam końcówki tylko wkładam do szablonu z nr 10, z ciemnymi będę robić podobnie tylko wkładam do otworu z nr 11

Wyjmuję przy pomocy pęsety

I teraz przyklejam końcówkę.

 Ściskam z jednej strony tworząć łezkę.

 Jak wszystkie nasze "łezki" są gotowe, przystępuję do klejenia. Teraz będa mi potrzebne odłożone wczęśniej 2 paski jasno różowe.

 Na prawym brzegu mojej jasnej "łezki" daję odrobinę kleju i przyklejam ciemną "łezkę", daję klej na ciemną i przyklejam jasną "łezkę. Jak to jest widoczne na zdjęciu.
Kleju n ie może być dużo. Można go nakładać wykałaczką.

 Na brzeg jasnej "łezki" (tej po prawej stronie) daję klej i przyklejam końcówkę jasnego paska papieru. Owijam  mój powstający płatek dwa razy dookoła, nadmiar odcinam a końcówkę przyklejam.

 Tak wyglądają moje płatki

 Przyklejam je do siebie cieńszą końcówką tworząc kwiatek. i z połowy ciemnego paska zwijam ciasny krążek. To bedzie mój środek kwiatka. Na razie go nie przyklejam.

 Ponieważ ja nie przepadam za płaskimi kwiatkami, więc z mojego płaskiego "naleśnika" robię kwiat 3D. Po ok 3 minutach jak klej juz zwiąże ale jeszcze nie zaschnie, biorę zwykłą gąbkę zmywakową, szpilkę i wbijam mocno szpikę w środek kwiatka, tak aby płatki uniosły się ku górze. I pozostawiam tak na kilka minut.

 Przyklejam środki i moje kwiaty są gotowe. Mogę je uzyć do kartki, skrzynki i czy do ozdony jakiegoś opakowania na prezent.


Dziękuje i miłego dnia życzę.

11 komentarzy:

  1. Super kurs. Kusisz tymi kwiatkami, kusisz. Chyba wreszcie spróbuję, mam teraz trochę czasu :-)
    Widziałam takie narzędzie, podkładkę w Empiku, paseczki zielone też już mam, he he
    Dzięki za fajny kursik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aga super kursik, ech żeby tak jeszcze odrobinkę czasu w gratisie dostać. Ale muszę w końcu się zabrać za te kwiatuszki. Cudne są.
    Pozdrawiam i dziękuję za kolejny kursik :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie Aniu, ten czas!
      bo to piękne ale niewiarygodnie pracochłonne i czasożerne ;)

      Usuń
  3. Aguś świetnie pokazane jak zwijasz te swoje paseczki,muszę w końcu spróbować :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny kursik, kwiateczki powstały przepiękne! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik mnie tak pięknie nie wychodziły kiedyś też próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Agnieszko, pięknie dziękuję za wspaniały kursik. Kwiatuszki są prześliczne. Może kiedys tez takie zrobię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne kwiatuszki 😍 nie miałam patentu na 3d :) teraz wszystko jasne :)

    OdpowiedzUsuń

Chrzest na zielono

  Cześć wszystkim!  Dziś chciałbym Wam pokazać kartkę na chrzest, która powstała z myślą o chłopcu. To pamiątka, która będzie towarzyszyć mu...

Popularne posty