piątek, 12 kwietnia 2019

Tutorial - kurczak quillingowy


Witajcie. Muszę się pochwalić. Zostałam jedną z członkiń DT na blogu "DIY zrób to sam" i dziś jest mój premierowy wpis. Zrobiłam  Kurczak quillingowy
Stres był ogromny, bo jak wiecie miałam popsuty laptop a robienie takiego wpisu z telefonu ........ zrobiłam ale było ciężko. Pomogły mi wspaniałe dziewczynki. Za co bardzo mocno im dziękuję. 

Potrzebne beda:
-jajo styropianowe 
-paski papieru (ja mam paski pociete na niszczarce) żółte, czerwone i 4 czarne
-klej magik 
-igła quillingowa 
-(opcjonalnie kilka piórek i plastikowe ruchome oczka ) 

Moje paski mają szerokość 4mm, tak tnie niszczarka. Ale można użyć gotowych pasków lub pociąć gilotyną czy przy pomocy linijki i nożyka na dowolną szerokość.

Zwijam ciasno krążki  
Najwięcej takich ze sklejonych 2 pasków, ale ponieważ będę się starała  aby jak najmniej prześwitywało styropianowe jajo,  to przygotowuje również krążki skręcone z jednego paska papieru i z przeciętnego na połowę paska.
Przygotowałam też 5 krążków "luźnych" z czerwonego papieru. Ponieważ je będziemy formować, nie mogą być ciasno zwinięte. Będzie z nich dziób i grzebień kurczaka.
Zwijam jeszcze ciasno 2 krążki z czarnego papieru na oczka. 

Odcinam niewielką końcówkę z szerszej części jaja i zwijam krążek z kilku pasków (mniej więcej takiej wielkości jsk odcięta końcówka) przyklejam go w to miejsce  

Zaczynamy oklejanie.
Ja zaczynam od grzebienia a potem przód mojego kurczaka. 

Z 2 krążków luźno zeiniętych formuje ogon i przyklejam.
Jak mamy obklejonego całego kurczaka, pora dorobić mu skrzydełka.
Ja zwijam krążki z 8 pasków. Rozluźniam je abym mogła łatwo je zgniataćw w kształt przypominający skrzydło, w taki sposób jak na zdjęciu. 


Z czerwonych pasków robię "łezki ". Sklejam po 3 i przyklejam jako kurze łapki. 



Podstawowa wersja kurczaka gotowa.

Dla chętnych. 
Można jeszcze przykleić kilka piórek i ruchome oczka  

Tadaaaaammm. Tak wyglądają moje zwierzaki. 
Oczywiście można jeszcze i inne robić, ale to może innym razem. 

Bardzo dziękuję za wytrwałość i wybaczcie błędy. Przez telefon trudno wszystko kontrolować.
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu. 

6 komentarzy:

Kartka z wózkiem

  Kartka na chrzest to zawsze duże wyzwanie ale i radość bo to najwdzięczniejsze prace.  Delikatne kolory, symboliczne motywy, detale…. aby ...

Popularne posty